Såga sönder

Nu så är det dags igen. Något har hänt!
Eller det har det mer gjort ett tag men det har synts någon skillnad. Det har spacklats en hel del. Sen slipats. Sen spacklats. Det börjar bli lite tråkigt med det så vi bestämde oss för att ta upp hålet på ovansidan.

Vi började med att märka ut den bakre kanten. Det gjorde vi genom att lägga fenan på sin rätta plats och markera. Vi mätte så gott vi kunde för att få rätt bredd och längd. Vi räknade med 5cm för sittbrunnen. Ytterligare 5 cm för instrumentpanelen m.m. och avslutade med 10 cm öppning för avgasrören och huven.
Bredden mätte/uppskattade vi till 10 cm. Bara att mäta och rita lite fina linjer som till slut bildade fina fyrkanter som såg jämna ut. Sen var det dags att sätta i borren. Det kändes lite kepigt att göra hål efter allt jobb. När vi väl vågat det steget var det bara att grovkapa med ett sågblad. Kvar är att ta bort mittenbiten och sen slipa så vi precis når linjerna.







Notera även vattenintaget som syns på bilden nedan.



Eftersom spntens position inte var så bra planerade krävdes att vi förstärkte upp lite efter att vi såg upp hålen



Det är inte allt för mycket spackling som återstår men nu finns det mer vi kan göra under tiden också så det borde hända något mer snart.

//Martin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0