Nattligt arbete

Igår kväll blev det ett ryck. Dagen började med att jag kom iväg relativt tidigt från jobbet och han med en timme på stan innan de stängde. Det shopades frisk, lite verktyg. Kablar, kabelskor. banankontakter motstånd med mera. Motstånden är för lanternorna sen. Jag glömde köpa en lite kabel till dem men det får jag ta sen. Ingen panik för jag har ändå ingen aning om hur jag skall koppla inm dem. Måste läsa på lite och friska upp mina skolminnen.
Hur som helst så åkte lödkolven fram kl 23 och jag måste säga att resultatet är sådär. Det kommer nog att fungera men det ser kanske inte ut som ett proffs har gjort det. Var tvungen att dölja det med krympslang. Jag kanske visste hur det skulle gå redan när jag var på stan eftersom jag var förutseende nog att köpa det också.



Nu är elektroniken klar för att kopplas in. Allt jag saknar för en testtur i badkaret är två skruvar för att fästa motorn. Spännande spännande, ska se om jag hinner och lyckas få tag i två sådana imorn. Nu är jag sugen. . .

//Martin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0