Två inlägg innom en vecka

Nu händer grejor.
I ruset efter att byggt på slomoshun började det klia i fingrarna och fotbolls-VM fick kliva åt sidan.
Jag var tvungen att göra något med båten zeeland och nu tror jag hela bild tre är avklarad i instruktionsboken. 3 kvällar tog det att slutföra det men det var liggandes på vardagsrumsgolvet så effektivitet var kanske sådär. Så här i efterhand skulle jag gjort i en lite annan ordning och målat vissa saker på plats men efterklok kan man ju alltid vara. Jag tänker främst att efter att jag limmat däcket skulle jag satt på listerna runt hålen och målat allt, nu fick jag ta dem separat för att inte förstår på de andra bitar jag redan limmat på. Nu nöjde jag mig med att måla dem enbart på utsidan då den ändå inte kommer att synas när modellen är färdig.



Så här ser den ut nu när bild tre är klar

Nästa steg är att böja relingen på plats samt att att montera de däcksdetaljer som hör till den. Det skall hänga någon stege på insidan, ett stävgummi i fören m.m.
Rodret är också på plats förresten men det glömde jag få med på en bild. Det kommer senare.
När relingen är på tänker jag fylla upp badkarat och se hur vattenlinjen kommer med batteriet och barlasten jag tänkt mig. Ser det bra ut skall jag börja fixera en plats för batteriet samt all elektronik. Då kanske det blir en provtur i badkaret och en liten champanieflaska. Sen efter det är det dags för hytten. Det vill säga om något år eller så. . .

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0