Hytten färdig för målning

Har småpysslat ett par dagar. En dag med att ta ut delar, en dag med fila alla faser, en dag med limning, en dag spackling, lite slipning idag som avslutades med ett första lager grundfärg. Jag påbörjade ju hytten tidigare men nu är allt på så den är redo för målning. Det var en del pill med att fasa en del kanter så alla vinklar passade. Spacklingen behövdes för att få till snygga hör och ta bort de hål som blir vid sammanfogningen.
Kunde inte hålla mig utan var tvungen att lägga på ett första lager också. Det saknas forfarande en del och jag såg att jag missat lite slipning här och där när färgen kom på.



Fortsättning följer men visst börjar det se hyggligt ut.
Skoj att kunna sätta fast lite detaljer snart. Det ser jag fram mot.

//Martin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0