Dekaler och smådetaljer

Den här veckan har det gått snabbt.



Maskering och ett första lager rött.



Sedan fick jag böja till dessa mässingsdetaljer och limma dit innan det blev fler lager rött.



Totalt blev det 5 lager röd färg. Här har jag även limmat dit den silvriga listen.



Resultatet.



På fenan ska dessa detaljer sitta. Jag fick klippa till och böja dessa.



Dags för dekaler. Kontstigt att ha en orange/röd häst på röd bakgrund. På kartongen så var det vita konturer på hästen, men inte på dekalen. Det får bli som det blir.











När denna ventil skulle dit så fick jag borra upp ett hål och måla svart i det. Sedan använde jag en hammare och knackade försiktigt in den på plats.



Kylvattenutloppen är inskruvade och vattensäkrade med epoxylim i gängorna.



Fenan och de små luftningsventilerna är ditlimmade.
 
Inte mycket kvar nu, bara en massa smådetaljer.
/Mikael

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0